Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Thursday, February 23, 2012

Banyak nya benda nak cerita!!!!!!!!

Bismillahirrahmanirrahim...

Macam mana nak mula ni ek? Aduh, skill merepek menulis dalam blog dah makin merudum..Lama sangat rasanya tinggalkan blog sendiri ni. Sebenarnya macam-macam nak share dengan korang semua tau. Awal-awal tahun ni memang saya agak busy dengan kerja di ofis, tambahan lagi bila dah mula berbisnes ni kan. So, kepada kawan-kawan yang tak tau lagi, nak bagitau yang saya dah ada bisnes online tau!! Bisnes dengan my bestie, Mahanis a.k.a Manis. 


Alhamdulillah, setakat hampir 3 bulan kami berbisnes ni, nampaknya jualan amat memberangsangkan dan sangat seronok sebab dapat fully support dari semua orang, kawan-kawan, keluarga and especially my beloved husband, Rocky. Di PopScarf, kami bukan saja jual tudung/shawl/scarf tau, kalau korang nak tau kami juga menawarkan khidmat andaman. But basically, more to make up lah. So, kalau ada kawan-kawan yang berminat dengan hasil sentuhan Kemn & Manis, boleh la buat tempahan. Harga pun tak mahal mana, mana boleh nak demand2..still baru lagi dalam bisnes ni. Tapi korang jangan tak konfiden pulak, to be frank..kami memang boleh and tahu teknik make up yang betul, cuma perlu mengambil masa untuk cari customer sebagai portfolio kami..


Okay, bulan Februari dah nak habis..tak lama lagi Mac pulak bakal tiba..Dari awal bulan hari tu dah pasang niat nak buat entri khas for my little baby yang dah pun menjangkau setahun! Cepat nya masa berlalu..tup tap anakku dah besar dah..sikit masa lagi dah pandai cakap, lepas tu pegi school, lepas tu pegi tahfiz, pastu duk Universiti Al-azhar, pastu ada gefren, pastu kawen...ok bai merepek sudah kembali...tskk. Nantikan special entry for Hadif soon ya!!

Bulan Februari jugak saya kena attend Program Penilaian Profesional or akronimnya PPP (Pening Pale Pikir)..hehe..So, masa saya banyak dihabiskan mengarang report yang kena submit to JPA and prepare jugak untuk presentation di Intan pada 20hb hari tu. Pehh,..gila ah ding dong jugak la perasaan nak present depan depa tu. Sangat cuak menunggu berkurun lamanya namaku tak kunjung tiba. Terbaik la Tuan Fasilitator, pilih saya sebagai orang kedua terakhir untuk sesi pembentangan tu. Seyes memang rasa cuak and agak down jugak bila tengok kacip-kacip lain duk pum pam pum pam bercakap kat depan punye lah lancar. 


Saya dah lama tak berucap since duduk kat Agensi ni, kalau kat agensi lama dulu memang boleh katakan naik cemuih nak bercakap depan orang ramai, sampai aku rasa orang pun naik cemuih dengar aku bercakap kat depan..hahahaha.. So, disebabkan dah terlalu lama meninggalkan aktiviti bercakap syok sendiri ni, memang agak fobia la masa nak present hari tu. Tetiba aku rasa macam aku seorang alien yang sedang bercakap kat depan dengan dilihat oleh banyak mata-mata yang agak konpius kejadah ape la yang aku carutkan kat depan tu.. Gila bercakap dengan ayat yang sangatla out grammar nye..Jangan kata grammar lah, diction aku pun ke laut..tapi nasib baik aku boleh dapat semula momentum nak bercakap dengan intonasi yang baik..Naaahhhhhh...syok sangat bercakap sampai masa 15 minit yang diberi pun tak cukup!! ahahhahah..


Okay, nanti saya buat entri untuk share dengan korang pasal PPP ni..Untuk pengetahuan korang jugak, task ini adalah salah satu penilaian yang diambilkira bagi memenuhi syarat wajib bagi pengesahan dalam perkhidmatan awam.. Ini adalah kesinambungan daripada penilaian-penilaian sebelum ni yang pernah saya kongsikan kepada korang KAT SINI.


Sampai berjumpa lagi!! Tak sabar nak mengarang cerita budak tecik yang superduper lasak tu!!! Tunggu tau!! Eh ada ke orang ingat wongko Kemn! Caittt...

1 yang mengekspresikan diri:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...