Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Wednesday, June 24, 2015

Majlis Perkahwinan Adik (Part 1 - Akad Nikah)

Halu halu..
 
Setelah berjaya menghapdet 3 entry make up secara hetric, so hari ini baru ada kesempatan nak update Majlis Perkahwinan adik bongsu perempuanku, Ain Nabila dan pasangannya Rosley. Aku rasa untuk entry majlis kawen ni maybe aku akan update banyak siri jugak sebab nak share dengan korang semua persiapan yang telah aku buat khas dan teristimewa lah untuk adinda tersayang kateko!
 
Aku pun tak paham juga memula..aku yang nak kawen ke adik aku yang kawen ni. Sebab persiapan mejlis ni rasanya kalah kot masa aku nak kawen dulu. Tapi takpe la mengenangkan adik bongsu fomfuan khenzz..so aku akan cuba la all out untuk pastikan majlis ni berjalan lancer.
 
Aku kan duduk jauh dari family. So aku dah decide akan bantu benda-benda yang boleh setel dari jauh. Antara perkara-perkara yang aku boleh bantu adalah:
 
- tempahan kad jemputan, signage, banner, bunting, sticker goodies
- checklist things to-do (for akad & resepsi)
- tentative majlis (akad & resepsi)
- aturcara majlis (akad & resepsi)
- teks ucapan tuan rumah
 
Macam yang aku mention before ni, aku memang dah tolak mentah-mentah untuk mekapkan Bella either for akad or resepsi jugak. Kalau tidak, emcee part tu pun abah mintak aku jugak uruskan, tapi dengan keadaan anemia aku sekarang (will blog about this later), aku memang mintak ampun lah..aku memang tak cukup gagah nak pulun serba serbi..
 
So, untuk selain daripada kerja di atas, angah dan ummi yang take charged. Along aku as usual, alasan terbaik dia bagi adalah dia ramai anak (3 je kot)..haha..tapi kami dah biasa, along ni biasanya dia akan bantu part di dapur..so benda lain kami tak harap sangat along akan bantu..anak dia ramai tuuuu.. *__*
 
Majlis Akad Nikah berlangsung pada 6 Jun 2015 jam 9.00 malam bertempat di kediaman kami di Bukit Pelindung, Kuantan. Sebelum akad nikah berlangsung, kami ada buat sedikit majlis tahlil dengan menjemput anak-anak Tahfiz di kawasan Beserah dan juga saudara mara terdekat. Alhamdulillah segalanya berjalan seperti yang dirancang. Cuma kehadiran Wali Hakim yang agak lewat agak mencemaskan para tetamu dan rombongan pengantin lelaki.
 
Puas duk call Wali Hakim tak berangkat. husband yang jadik jurucakap time akad tu pun dah macam takda idea nak sembang apa..Dalam setengah jam jugak baru Wali Hakim sampai. Pak lawak rupanya Wali Hakim ni. Bila orang tanya nape dia lambat, slumber je dia jawab "Biasalah lambat skit, mekap tebal skit malam ni"........ *________*
 
Alhamdulillah dengan sekali lafaz, adik ku telah sah bergelar isteri kepada Rosley..
 

 
Make Up Nikah By Jaja (Eksotik Collections -Bridal Kuantan)

Pelamin Nikah by Ujie's Collection - Bridal from Kuantan


Kami 4 kuntum bunga sudah selamat disunting..
Anyway, aku nak ambil kesempatan untuk ucapkan Tahniah kepada adik ku Nabila dan pasangannya Rosley. Nabila ni kat rumah kami panggil dia "akak".. So kepada Akak, taatlah kepada suami, jadilah isteri yang solehah ye. Setiap manusia mempunyai kisah silam sendiri, apa pun kita yang dahulu tak penting sebenarnya. Yang paling utama sekarang, apa yang kita harapkan untuk hari ini dan masa depan kita. Letakkan lah agama sebagai tiang seri rumah tangga.
 
We are so happy for you, akak!

0 yang mengekspresikan diri:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...