Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, June 7, 2011

We got our wedding ring back!!!

Hari sabtu hari tu kan our 1st anniversary kan..so, kitorang celebrate kat luar je, tak plan pun nak pegi bercuti ke mana-mana seems our baby tu "baby" lagi kan..kalo nak bawak pegi water park or theme park ke, alamatnya umi and daddy dia jela yang excited..Kitorang celebrate di TGI Friday, Sunway Pyramid and malam makan di Victoria Station, Subang..my husband ni selera tekak dia ni western memanjang, jadi saya ikut jela bagi memenuhi kehendak dia.

Mungkin ada yang tau dan ada juga yang tak tau pasal peristiwa handbag ku dicuri di surau Midvalley last year (for more details, kindly read THIS ENTRY), berikutan dari kejadian itu, me n husband kehilangan cincin perkahwinan kami (taknak citer panjang nanti sedih lagi..hukhuk..). So kitorang decide nak beli cincin sebagai hadiah ulangtahun perkahwinan kali ini. Untuk tidak mengenangkan kembali tragedi pahit itu, kitorang decide untuk tidak memilih design yang sama seperti cincin perkahwinan kami yang dicuri itu (Walaupun beli di kedai yang sama). Di kedai tu, saya perasan masih ada cincin yang sama design dengan cincin lama saya tu, sayu nya hati bila teringat kembali betapa kejamnya manusia yang durjana tu!!..Ok..ok..cukup..takmo teringat dahla...!!

Nak tau saya beli di kedai mana? takpela, let it be our secret je la. Buat nya pencuri tu baca entri saya ni, tak pasal-pasal dia pegi gadai cincin saya tu kat kedai ni..menurut supervisor kedai emas tu, cincin lama saya tu akan ber"nilai" apabila digadai di kedai ini sahaja. Haha..padan muke ko, pencurikkk!!!

Cincin Saya
My husband belikan saya cincin batu biru!!! yeaaa...!! seronok sebab dah lama dah teringin nak cincin batu nilam ni. Cincin saya masih berada di kedai, ambil masa skit sebab nak kecilkan saiz..tak sabar nak pakai!

Gambar ini hanyalah sekadar illustrasi (Ihsan Google)


Cincin Dia
Juga masih mengekalkan pilihan kedai yang sama tetapi design memang totally different. Cincin lama dia ada campur warna hitam, kali ni dia nak yang simple je..
Juga sekadar illustrasi Ihsan Google

Ada sikit gambar saya snap masa celebrate our anniversary. Tema color brown n yellow (cuba lari dari biru..hehe):


Daddy with lil prince!!

Badmood sbb dah kena buckle up

Tambah kapsyen


I love my 2 heroes!!
Umi sayang Hadif

9 yang mengekspresikan diri:

kak dian said...

wahh.. bestnye Kema! Akak punye rantai tangan kawen yg hilang tu smpai skg x ganti2 lg. sob..sob..kalo ganti pun xnak da yg same. sedih!
Kema, cantik la awak pakai tudung mcmtu. akak xreti. lgpun rs mcm x sesuai!huhu.

Happy anniversary! semoga bahagia dunia akhirat.

HijjabbuLL MusLimah said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

babe,cantik sangat pakai tudung - aisyahhanum.

Kemn Azmaili said...

kak dian,
suruh la aznol beli rantai lain..hadiah anniversary ke..hehe..

pakai tudung tu saya hentam kromo je, then byk blogwalking blogger hijab style..pakai la kak, tudung macam ni cantik kalo muka bujur macam akak pakai.. =)

Kemn Azmaili said...

aisyahanum,

thanks so much babe.. =)

aena jamil. said...

best blogwalking kat blog sis.. :) lepas bace satu page mesti nak click kat older post lagi.. hehe


sis, sy suke cara sis pki shawl tue.. ajrkan boleh tak.? :D and why not sis try buat tutorial pki shawl cam blogger lain slalu buat pulak lepas nie.. sng sy nak blajar pki shawl cmtue.. hee :D

sorry comment pjg berjela..

anyway,

Happy Blogging.!! =)


~~http://aenapit.blogspot.com/

Kemn Azmaili said...

hye aena jamil,

thanks u so much babe..actually i'm still a newbie lagi dalam dunia blogger ni..byk benda nak kena belajar lagi..

pakai tudung tu? thanks again..saye main belit je sebenarnya..tapi ada juga refer blog2 hijabstas yang stylo mylo tu...tutorial? xpela kot, saya tak reti nak buat tutorial ni..hehe..

btw, nice knowing u babe =)

BeloG MTT said...

Wah terubat juga derita di kalbu akhirnya.. hehe :)

Kemn Azmaili said...

Alhamdulillah..

inilah hikmah orang yang bersabar..huhuhu..

thanks again MTT =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...