Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Wednesday, June 15, 2011

Hadif dah 4 bulan..7.1kg y'all!!!

Salam to all my lovely readers!!!

Dah lama tak update my blog ni seems i've got fever + flu +bad cough due to left my prince for 2 weeks at kampung. Hari Jumaat lepas genapla my prince 4 bulan, so sy decide nak pg bwk dia check up hari tu. Saya bawa Hadif check up di Klinik Putrajaya Presint 3, tak ramai sangat macam Klinik Putrajaya Presint 9 tu..kalau tak, jenuh la nak nunggu..So, bila sampai je klinik tu, hatiku tetibe berbunga2 sebab tengok takda satu kelibat orang pun yg menunggu kat ruang menunggu tu..Dalam hati ni ada 'can' la boleh settle awal sebab betul-betul saya dan Hadif je dalam klinik tu. Tetiba nurse datang bagitau yang hari ni (Jumaat) adalah hari khas untuk baby sebulan je...hahahaha...malu jerk..umi tak tau pungg Hadif, nak wat camne..dengan muka tebalnya saya keluar dari klinik tu..hehe =p

So, kitorang decide nak bawa Hadif check up di Poliklinik Annur Putrajaya. Dr. Maria pun tak pernah tengok Hadif lagi. Dulu sebelum saya ambil FPP di Hospital Putrajaya, saya check up my pregnancy di Annur. So boleh la Hadif kenal dengan Dr. Maria ni..Terkejut la doc bila saya bagitau yang my baby ni lahir tak cukup bulan (8 bulan dalam perut), tapi bila dah 4 bulan..kuss semangat badan dia..untuk check up 4 bulan ni memang tak da apa-apa injection. Just nak tengok perkembangan dia sahaja. Berdebar juga bila nak letak my prince atas penimbang tu..Alhamdulillah berat dia 7.1kg, masih dalam kategori normal..

So, my prince dah masuk 4 bulan..Antara perkembangan tumbesaran dia ialah:

a) Sangat aktif meniarap, biasalah orang baru dapat new skill..so dia asah cukup2 lah skill yang dia ada tu. Sekarang dah pandai angkat dada tinggi2.. =)
b) Dah kenal umi & daddy dia..tapi akan sengeh lebih bila tengok daddy dia..tak tau apesal, maybe nak  jadi mat sengeh macam daddy kot..huhu
c) Muka akan jadi 'garang' bila nak tidur. so time ni, jangan kacau2 dah..nanti dia jerit!!
d) Suka dengan books yang umi & daddy beli. Daddy beli book yang ada byk mirror!!!..dia akan syok sendiri bila tengok muka dia..Umi beli book besaaaarr punyooo..suka tengok "hobbyhorse" dalam book tu..pancing nak suh daddy beli la tu..hehe
e)Suka berdiri, kalau sesape pegang dia, jangan harap dia nak duduk sopan2 ye..kalau tarik tangan dia dari baring, dia akan terus tegak berdiri!!!

So, itulah antara perkembangan my sayang ni...Saya rindu sangat kat my baby ni sampai tidur pun kena peluk baju Hadif yang tak basuh lagi (nasib baik ada)..Actually saya terpaksa tinggalkan dia di Kuantan, minta umi tolong jaga 2 minggu ni sebab saya kena pegi kursus Lead Camp start frm 18 - 24 Jun ni..Camne nak g LC ni kalau demam tak kebah2 lagi..adus..

hai kawan-kawan!!!! Saya 4 bulan sudaaahh..




0 yang mengekspresikan diri:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...