Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, July 10, 2012

Acai Berry: Misi Diet Hampir Mencapai Kejayaan!

Assalam semua,

Entri hari ini i nak update pasal Misi Diet yang saya share kat Entri Dulu. Hari ni dah masuk hari ke 22 saya amalkan makan Acai Berry. Tolak 10 - 12 hari saya stop makan sebab period. Nak tau tak hasilnya macam mana?

Sebelum - 62 kg

Sekarang - 56 kg !!!!

Percaya tak? Percaya tak percaya memang kena percaya lah..sebab tuan badan dah banyak kali timbang rasa magik sangat berat dah boleh turun 6 kg dalam masa 22 hari uolsss!!!!

Okay, sebelum nak promote dengan korang pasal Acai Berry ni, saya nak share beberapa perkara yang korang perlu tahu, then kalau rasa berminat nak try, korang boleh cuba makan sebotol. Kalau taknak takpe, terpulang k...

Acai berry ni adalah jenis buah-buahan yang seangkatan lah dengan blueberry dan beri beri yang lain. hehe..Kalau korang google pasal acai berry ni, first thing pak google bukan akan bagitau tentang khasiat Acai Berry, tapi korang akan baca acai berry ini telah dirampas kerana dikhuatiri beracun dan bahan kimia yang boleh membunuh. 

Sebelum saya try produk ni, saya pun akan buat benda yang sama. Sebab rasa macam tak percaya ramai sangat yang makan, boleh turun berat badan yang mendadak. 

Untuk makluman uols, Acai Berry ni ada bermacam-macam jenis keluaran daripada macam-macam jenis syarikat. Produk Acai Berry yang dirampas tu bukan produk yang saya makan ni. Korang carilah sendiri ye produk tu jenis apa. Yang pasti ia jenis produk minuman serbuk.

Acai Berry ABC yang saya makan ni dulunya packaging dia lain, penutup botol kaler biru. Tetapi untuk mendapatkan kelulusan daripada KKM, pengasas tempatan kita telah ambil langkah untuk repackaging kerana antara syarat yang ditetapkan oleh KKM untuk mendapat kelulusan adalah tidak sama sekali menggunakan perkataan SLIM/SLIMMING dan sewaktu dengannya bagi produk minuman diet. Sebab packing lama, depa tulis Herbal Slimming tak silap i. Deskripsi pun dalam Bahasa Indonesia. 

Kalau yang saya makan ni, dah takda word slimming tu dan ditukar kepada Dietary Supplement and semua deskripsi dalam bahasa Melayu. Saya dimaklumkan oleh salah seorang seller Acai Berry ni, produk ini masih dalam proses mendapat kelulusan KKM dengan telah melepasi 7 ujian termasuk lah lab test. So, kalau korang ragu-ragu lagi pasal produk ni, korang sendiri boleh buat lab test.

Kalau tak kerana my cousin, Ella Couplebirds..saya pun tak berani nak cuba produk ni. Actually dia sendiri dah bawak ubat ni tunjuk pada doktor, and doktor cakap takda pape masalah tentang kandungan ubat ni. Sebab tu dia teruskan makan. Nahhh..dalam masa sebulan, dia turun 5kg tau. Itupun minum air masak tak konsisten mana..Sekarang dia dah stop makan, guess what..berat dia masih normal...

Logiknya kita boleh turun berat badan mendadak sebab firstly kita kurang selera makan. Memang out terus lah. Ni saya share experience saya tau. Tapi mostly yang try akan cakap benda yang sama. Korang takkan rasa lapar tapiiiiiii..........korang akan rasa dahaga yang Maha Hebat. Memang rasa nak minum air je tau...

Produk ni bukan saja sesuai untuk kaum hawa, tapi para-para Adam pun boleh jugak tau. Nak-nak bila perut boroi ke depan tu boleh flat macam zaman muda mudi dulu. Sape tak nak kan? My husband pun makan tapi sebab minum air tak konsisten, berat dia turun 2kg. Plus, kalau korang rajin exercise, peluh akan keluar berlipat ganda dan berat badan akan lebih cepat turun tau!


Acai Berry ni sekotak ada 30 softgels. 
Makan sekali sehari sebelum sarapan.
Kalau ada gastrik makan selepas sarapan.
Tak sesuai untuk yang pesakit hati, jantung dan buah pinggang.
Tak sesuai untuk Ibu hamil dan sedang berpantang.
Sesuai untuk ibu yang sedang menyusukan anak. Tapi dengan syarat kena minum air banyak.
Jangan makan masa tengah period.
Stop dulu amik suplemem lain masa makan Acai Berry ni.
Banyakkan minum air masak. Nak cepat kena rajin minum air suam.
Anggaran air suam yang perlu diminum sehari, Berat / 30 = _____ liter air suam sehari.
Boleh hentikan pengambilan Acai Berry setelah mendapat berat badan ideal. Berat takkan naik balik sebab Acai berry menstabilkan kembali metabolisme kita.
Juga boleh mencantikkan kulit, rasa macam halus je.
Elakkan minum minuman berkafein dan makanan berminyak.
Jangan skip meal. Kalau takda selera, amalkan makan buah-buahan macam epal. 
Exercise digalakkan kalau nak perubahan super drastik.
Tiada kesan sampingan seperti sakit perut, cirit birit. Cuma akan kerap buang air kecil kerana lemak disingkirkan melalui peluh, air kencing dan buang angin.
Jangan amik suplemen lain masa makan acai ni. 
Kalau nak makan ubat, makan ubat lepas 6jam makan acai berry ni. 
Bagi yang BERPUASA, makan Acai Berry selepas berbuka puasa. Bukan semasa sahur.

Kepada sesiapa yang berminat, boleh order dengan my cousin, Ella Couplebirds
RM106 sebotol include postage.



Hopefully dah terjawab segala persoalan kawan-kawan yang nak cuba produk ni.

p/s: nanti nak share my pic bila dah dapat berat 50kg...tunggu ye! hehe...


7 yang mengekspresikan diri:

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said...

nak try!

Nor Hashim said...

kema..nak tanye..
kalu pasal yang berpuasa tu mmg kne makan lepas berbuka ke? ade btau x berapa lama lepas berbuka baru leh mkn acai berry ni?
sbb aku pun mkn jugak..result not bad..tapi ritu berpuasa, cam besa la mkn sebelum bersahur..

Kemn Azmaili said...

@MRS. K

try la..boleh order dgn my kazen k..

Kemn Azmaili said...

@Nor Hashim

makan after berbuka terus makan acai, kurma n air suam kak...

kalo makan sebelum sahur, takut kurang air dalam badan..so bila kita makan after berbuka, malam tu ada masa kita refill air banyak2 kan..

Nor Hashim said...

oh..pastu wait until 30 minit baru leh mkn pape yg kite nak mkn la?

mmg dahaga yang amat pun..smpi x buang air langsung kalu pose..tu yang bukak pose cari air masak bergelas-gelas!

zarina said...

Kemn, saya ada terjumpa org jual online juga acai ni..tp logo mcm berbeza skit dgn dlm pic ni..instead of 1 helai je daun hijau atas huruf r tu yg sya jumpa ni ada 2 helai daun hijau atas huruf r..tulisan dietary supplement pun dalam italic font. packaging dia bertukar lg ke atau ada yg ciplak? yg mana satu ori?

Unknown said...

Hi dear, Your cousin dah tak jual ke? i PM die xreply pun

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...