Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, September 4, 2012

Pindah rumah dengan khidmat City Movers

Assalam semua,

Just nak share dengan uolss pack mover yang kami gunakan untuk mengangkut barang-barang ke rumah baru. Mana tau ada yang masih tercari-cari mover yang sesuai dan harga pun berpatutan. 

Setelah berkira-kira hampir 5 quotation yang kami dapat, akhirnya kami bersepakat memilih City Movers Worldwide Services. Nak dapat harga yang berpatutan bukan senang. Macam-macam harga yang diorang letak sampai ada yang langsung tak berbaloi. Macam-macam jenis perangai yang kami tengok. Ada satu company ni, taulah ko memang banyak hangkut barang ke obersi je kan..tapi agak-agakla quote harga samap 4k plus tau!! Dahla datang usha barang bawak satu kerabat kuarge..pastu siap offer pulak kalo tak puas hati dengan harga dia bagi, bleh amik dengan husband die plak. Patutla quote harga mahal, nak kaye kan husband letewww...hihi..Ada yang ni pulak adoyai, terpaksalah aku melayan golongan "adik-adik" ni. Aku kan memang suke nau melayan deme yang lems-lems ni. Curlass kau..lems lems pun, dah kawin siap bini tengah tunggu mase je nak melatopss..Habis sume benda dalam kain die citer kat aku..hihihi..lawak sungguh..padahal datang rumah suh quote harga je..Confirm reject! haha

Kitorang decide amik dengan City Movers ni takda sape yang rekomenkan pun. Sebab kan dah serik dengan cleaning service yang kuangasam tu. So, kami berurusan dengan mamat Indian ni, Eric nama dia. Memang baik je Eric ni. the very the soft spoken uolss! Dia cakap dengan staf bawahan pun lembut je aku dengar. 

Eric hantar staf-staf dia dalam pukul 10.30 pagi. Ada dalam 7 orang tak silap. Diorang pun start packing semua barang.Start dari bawah bawak ke dapur and last baru dismentaling kabinet bilik atas. So, dalam pukul 1 petang camtu lori sampai. Memang laju diorang buat keje. Dalam pukul 3 camtu barang dah siap masuk dalam lori. Acehh konon barang tak banyak, tapi barang kecik-kecik berkotak-kotak..Barang besar memang ler tak banyak..hehe..

Yang bestnyer siap ada kotak untuk sangkut baju yang dah ber hanger. So kite takyah susah payah nak sumbat dalam kotak biasa. Memang mudahkan keje kita tau! Ada sorang staf dia ni memang expert sungguh..Laju je buat keje..Dia lah juga yang lead staf-staf lain masa nak bukak almari pakaian kitorang yang besargajah tu. 

Sampai lah ke pindah barang ke rumah baru, aku berpuas hati dengan servis diorang. Takda satu barang pun yang cacat cela. Diorang pasang semula kabinet pun ok je semua. Eric pun tak menang tangan buat keje sama-sama. Total cost untuk semua servis diorang ni rm1.8k. Aku rasa husband aku mintak kurang dapat 1.7k kot termasuk insurance. 

Saye jakun mase ni..tak penah jumpe kotak ada tempat sangkut hanger..hihi

Siap sedia di packing

Semua barang sedia untuk berangkat

barang dah setel sampai ke rumah baru..

9 yang mengekspresikan diri:

[DnaZz] said...

salam kemn,
city movers nic cater area mana yer?

Kemn Azmaili said...

@[DnaZz]

Area Puchong dear ;)

dhr said...

keh..keh..keh... Kak Dian dulu pun same jakun tgk kotak boleh sangkut hanger tu!

Kemn Azmaili said...

@dhr

kannn...senang kejer kann..hehe

Ilyani said...

ok gk harge die kn...siap sume diorg wt...best2...tq for sharing kemn... :)

Kemn Azmaili said...

@Nurul Ilyani

harga mmg ok sangat..range harga yg kite survey dalam 2k plus2..u're welcome, yanie..

Daffodils said...

Salam nak tanya, RM 1700 tu dari mana ke mana ye?

Thanks :)

aRNie_aYuNi said...

Hye dear..
tumpang tanya ye...RM1.8k tu dari mana ke mana ye? Then umah u tu apartment ke umah atas tanah?

Bro Kay said...

Entry yang menarik. Kalau Nak pindah rumah dengan mudah dan cepat, boleh pindah dengan team Nizaf Mover & Logistics. Maklumat lanjut boleh search ' Nizaf Mover & Logistics ' di Facebook atau layari www.nizafmover.com. tq :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...