Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Friday, May 16, 2014

JOMMM Beli Skirt Secara Online - Cantik Dan Murah!

Zaman dulu punya la susah nak cari skirt kan, sampai sanggup pakai kain baju kurung buat-buat pakai macam skirt! haha..aku la tu..Kebelakangan ini memang terlalu banyak online shop yang jual sekewrtt yang cecantik! Pada aku la, aku memang lebih prefer pakai skirt berbanding seluar, sebab skirt akan memberi efek selim pada wanita-wanita yang mempunyai saiz peha atau pinggul yang agak luar biasa...hehe.. Kalau pakai seluar tu, konfem kena pakai tops yang labuh supaya melindungi lemak-lemak degil yang sangat seronok menempel di bahagian-bahagian kegemaran lemak. hehehe

Pada aku skirt ni semua golongan sesuai menggayakan dengan pelbagai cara, pelbagai stail. Sebut pasal stail, yang bagusnya fenomena skirt di negara kita ni telah membuka mata dan sedikit sebanyak kita tahu jenis skirt yang ada di pasaran sekarang. Yela kan...kalau dulu kita main taram je beli kat shopping mall..Bukannya ada tulis material apa, jenis apa..Cuma yang kita tahu, saiz apa. Itulah bagusnya media sosial ni. Nak-nak bila dah banyak online shop kan. Setiap item tu akan dijelaskan dengan description item yang cukup lengkap.

So far, aku tahu pasal jenis skirt yang ada macam maxi skirt, midi skirt, mini skirt, pleated skirt, pencil skirt, dan yang terkini aku tau la rupa Tutu Skirt tu macam mana. hehehe.. kalau dulu aku tau ada 2 jenis skirt je, skirt payung dengan skirt kipas. Boleh imejin tak rupa 2 skirt yang aku tau dulu ni? hahaha


Bila bercakap pasal fesyen ni, kita memang tak lari daripada nak mengambil inspirasi daripada pereka fesyen atau pun selebriti luar negara. Bila kite tengok selebriti pakai stailo semacam, so akan ada lah yang akan initiate untuk me reka design yang lebih kurang macam yang diorang pakai. Kalau lagi pandai, pereka akan cuba menginovasikan rekaan tersebut untuk nampak lebih trending,

Antara selebriti luar negara yang kerap kita nampak mengenakan skirt dalam pemakaiannya adalah Vanessa Hudgens dan Jessica Alba. Kadang-kadang depa ni pakai sempoi and simple habis, tapi disebabkan pandai mix and match skirt dan top, kasi letak aksesori sikit..pap..pap..papppp terus jadi trending satu dunia! Power kan!



 Bila dah jadi trending, sudah tentu kita di Malaysia turut tempias dengan fesyen sekewrttt mekewrtt ni kan. Tapi yang bijaknya pereka tempatan sangat tahu citarasa kita orang tempatan especially bagi kita yang berhijab. Maxi skirt atau Long Skirt macam kat gambar sebelah ni memang menjadi pilihan kita kan, sesuai dengan gaya muslimah yang cukup sopan dan menutup aurat. 

Tapi yang sebenarnya, maxi skirt ni bukan sahaja menjadi kegilaan wanita hijabi, aku rasa bagi gadis-gadis bukan muslim, pun dah ramai yang lebih suka pakai maxi skirt rather than mini skirt kan!




Maxi skirt ni paling senang nak digayakan. Ada yang suka dipadankan dengan peplum blouse macam kat gambar ni, ada yang suka pakai dengan kimono cardigan, dengan loose tops pun cantik. Memang semua nya santek!



Macam ni pun cantik, tapi nasihat aku yang bukan pakar ni, biarlah berpada nak bergaya. Kalau orang selim, memang cantik, tak jemu mata nak tengok, tapi kalau orang berpinggul macam aku ni, boleh terkeluar mata kalau pakai macam ni. Tengok juga jenis material kain, kalau kain lycra tu, hentikan lah kalau korang nak tuck in macam ni, tapi kalau kain chiffon dan cantik jugak kalau pakai yang tak berapa nak fit kat pinggul tu.













Kena pandai bereksperimentasi. Aku suka mix and match je, sebab aku rasa skirt ni kita boleh gaya ikut suka hati kita. Jangan terlalu sarat dari atas ke bawah, silap-silap nanti konfiius orang tengok. Aku takda la pandai pun bergaya, cuma basic things tu kita kena tahu, insyallah elok la apa kita padan kan tu.

Kat mana nak dapat semua pilihan skirt ni? Aku cadang terus klik tetikus dan pantaskan jari jemari menaip ZALORA. Korang boleh tengok ada bermacam-macam rekaan terkini yang lebih moden dan stailish! Hanya di website online shopping Malaysia Terbesar iaitu ZALORA. Ingat ZALORA, bukan pandora, ataupun tempura ok!

ZALORA ada banyak koleksi skirts for women yang diterbangkan khas daripada puluhan jenama terkenal anatarabangsa. Tak rasa nak nangis! Bukan takat antarabangsa la, jenama tempatan pun ada di ZALORA dan yang paling best online shop ni harga yang ditawarkan amatlah berpatutan!

Apa tunggu lagi, mulakanlah retail therapy dengan SHOPaTHON hanya di ZALORA!






6 yang mengekspresikan diri:

Shu @ Mrs. Hamid said...

kemn pun Slim aper, pakai ape pun cantik... manis...

MisZ FyZa said...

Hai..salam perkenalan..
Saya pon suke pakai skirt..mmg kne pandai mix n matchkn..;)

MisZ FyZa said...
This comment has been removed by the author.
Aty Fared said...

saya tak pandai pakai skirt...heheh.. maksudnya..tak biasa pakai.. rasa macam lapaaaanngg jer..hahaha...

shidasanmil said...

Skirt mmg cantik.tgk org pakai cantik jerrr. Tp bila sendiri pakai. Alahai rase pilu....sedih ehehe

Salam singgah sy dr blog cenetos.blogspot.com ;)

Ayu Rashid said...

Akak ada berbelas helai skirt. Tp bila pakai rasa x cantik jer. Tgk org lain pakai cantik pulok.. sudahnya simpan jer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...