Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, November 4, 2014

Butik MOSH Putrajaya | Butik Berkonsepkan Vendor

Sebenarnya yang beriya sangat duk share dengan korang pasal MOSH ni bukan iolss ada syer pun dengan butik ni. Korang jangan salah faham pulak tau sebab POPSCARF hanya sebagai inhouse brand of MOSH sahaja. Tapi disebabkan ownernya adalah kawan baik saya masa sekolah rendah dulu-dulu, itu yang excited terlebih plus memang akan support biz dia 200% lah! Btw, sebelum terlupa Farah iniatite MOSH ni bersama biz partner dia, Safzan namanya.

Memang kita sedia maklum, butik yang berkonsepkan vendor ni tengah "in trending" sekarang ni. Ada pro and cons sebenarnya. Tapi kalau kita ni berjenis biznes minded, memang kerana berani menghadapi segala risiko dan cabaran dalam dunia perniagaan ni.

Butik berkonsepkan vendor ni sebenarnya banyak memberi keuntungan kepada dua-dua pihak antara owner butik dan penyewa tapak. Tapi syaratnya dua-dua pihak perlu main peranan masing-masing especially dalam soal marketing. Kalau harap sebelah pihak je, memang rugi especially penyewa la sebab kita sewa tapak tu bayar bulan-bulan kan.

Lokasi. Yup, lokasi adalah antara faktor yang paling penting kalau ada yang bercita-cita nak buka vendor butik macam ni. Produk yang ditawarkan oleh vendor-vendor pun penting jugak. Kena up to date, kalau tak memang susah nak tarik pelanggan datang ke butik.

MOSH memang betul-betul berada di kawasan tumpuan di Putrajaya especially bagi golongan kelas sederhana. Kalau korang pernah ke Putrajaya ni, memang tak ada tempat lain yang sesibuk Presint 15 Diplomatik ni berbanding dengan lokasi-lokasi lain yang majoriti di penuhi dengan Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan. Sebab tu, saya memang support sangat Farah (owner MOSH) bila dia ada bagitau nak buka butik di P15 Diplomatik.

Saya dan Farah

Cabaran bila nak ke MOSH ni satu je. Rasanya pihak Perbadanan Putrajaya perlu cari alternatif untuk sediakan lebih banyak kawasan parkir. Agak mencabar nak cari parkir yang dekat dengan butik sebab boleh dikatakan kawasan ni memang sentiasa sesak sebab memang banyak kemudahan macam bank-bank, restoran, kedai aksesori kereta dan macam-macam lagi berada satu tempat di sini.

Saya doakan Farah berjaya dengan first baby dia ni. Insyallah mana yang terkurang sana sini boleh diperbaiki dari semasa ke semasa. Butik dia pun cantik je, konsep kombinasi warna kuning dan biru. Masuk tu mood ceria je rasa eksaited nak membeli. Hehehe


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...