Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Thursday, June 25, 2015

Majlis Perkahwinan Adik (Part 2 - Resepsi)

Ok baiklah..
Entri semalam dah share serba sedikit tentang Majlis Akad, and now ayuhlah aku share skit pasal Majlis Resepsi.
 
Majlis Resepsi ni berlangsung di Kompleks Akuatik MPK, Dewan Belia Indera Mahkota. Bukan saja-saja nak pilih kolam renang berlumba ni sebagai lokasi majlis okess..Tapi disebabkan adik aku ni tetiba je cakap nak kawin ini tahun jugak, dari bulan Ogos anjak pulak ke bulan Jun...memang agak menduga lah nak carik lokasi majlis tu..
 
Punya lah merata mencari tempat yang available, akhirnya semua kecundang. Ye la kan, time cuti sekolah ni memang terang-terang kita tahu akan ada berpuluh majlis pada masa yang sama. Dulu kami kawin kat Dewan Belia, tapi time ni plak penuh, segala jenis dewan kat sini semua penuh. So, keputusan terakhir adalah Kompleks Akuatik. Dangg!
 
Bukanlah kami kumpulan pertama yang buat kat sini. Before ni pun memang ada juga orang buat. Aku masa dengar kolam renang tu...memang berderau darah kenangkan hero-hero cilik yang ada tu. Belum masuk hero-hero cilik dari pihak tetamu tu..Tapi bak kata abah, kena fokus. Fokus dan letakkan niat yang baik. Tujuannya adalah nak majlis selesai cepat dan berjalan lancar. Alhamdulillah, majlis selesai dengan selamat tanpa sebarang kehilangan nyawa (mintak simpang sangat).
 
Ayuhlah kite cuci-cuci mata tengok gambar hasil TOUCHSSTONE STUDIOWORKS. Memang gambar superb sangat kitorang semua puas hati! Salah sorang team photog ni member baik Angah, so memang rasa berbaloi dengan harga lah hasil kerja diorang ni.
 
Untuk pelamin, make up, photobooth and dress kami amik pakej dengan EKSOTIK COLLECTIONS. Owner ni member time sekolah tadika dulu..haha..Sekolah tadika pun jadik la kan Jaja..Thank you Jaja sebab sudi buatkan khas baju baru untuk my adik. Bella ni selim melimm benor, so kebanyakan baju yang dah ada tu macam sangat tak kena bila dia pakai..

Untuk dulang hantaran dan goodies tetamu pulak, memang ini tak lain tak bukan customade by ummi. Ummi memang minat dan sangat la kretif serta rajin yang amat nak mendeko-deko ni. Dulu kami kawin pun, ummi jugak yang handle 2 benda ni. Untuk goodies tetamu ni kami bagi kacang yang lemak kaler kuning tu. Beli bekas tu borong la kat Nilai kan. Ada 2 jenis goodies, satu untuk tetamu biasa and satu untuk tetamu VIP/saudara mara. Stiker goodies tu tempeh sekali dengan orang yang design kad tu..

Goodies for VVIP


Goodies for tetamu
 Okay..jom la layan momen-momen manis sepanjang Majlis Raikan Cinta Nabila & Rosley...



Flower boys and Flower Girls


Pengantin dan floweries..












Sibuk gak pengantin lama..gemuknya dua-duaaaa..

 

Kek ni paling heaven! Setiap layer tu flavour lain-lain kot. Ni tempah kat kedai kek dekat dengan Jalan Besar (dah lupa nama kedai tu)
 
Ok dah setel bab majlis..nanti bebila aku share ngan korang part persediaan before majlis pulak. Kat mana nak tempah kad jemputan yang super cheap, simple dan bersekali dengan pakej bunting semua tu. Aku share jugak kat korang Aturcara Majlis, Checklist bagai semua tu lah..
 
Okuss dokuss..dududu!

2 yang mengekspresikan diri:

INNANIE ARIFFIN said...

Cantiknyaaa kak colour combination biru tu! sumpah tak penah tengok lagi. cun laaaaaaaaa

Kemn Azmaili said...

@Innanie Ariffin

Thank u sis..my fav color ni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...