Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Friday, October 23, 2015

Bosan dengan trend Jubah? Inginkan kelainan? STELLA Maxi Long Cardigan mampu cipta keunikan!

Assalamualaikum semua!

Beginilah ragam kehidupan blog suam dan sendu. Kejap timbul kejap tenggelam, hihi..Dah cakap kan, akan rajin berblog bila ada kelapangan masa. Sikit pun tak pe janji bermanfaat untuk orang yang membaca.

Korang dah follow ke instagram @popscarf? 

Apa kata mana yang ada account instagram tu, sudi-sudi lah follow @popscarf ye. Kalau ikut nak compare dengan ig shop yang lain, serius cakap memang kami antara yang ketinggalan. Even dah start dengan online bisnes ni dah lama..since 2011 lagi, tapi bila tengok online shop yang seusia kami tu dah maju berjuta juta tapak ke depan, tidak la rasa iri hati...cuma rasa semakin hari semakin sayang bila dulu kami just berbisnes untuk suka-suka. Pernah tau rasa sales cecah RM10,000. Tapi tu la, kami tak le nak fokus sebab perlu beri keutamaan pada karier hakiki kami.

Mesti ramai yang tertanya, boleh ke kami kerja dalam masa yang sama buat part time. Ringkas nak cerita kat sini. Popscarf adalah perniagaan berdaftar di bawah SSM, dan untuk pengetahuan korang..kami hanya founder/ambassador kepada Popscarf sementara CEO nya adalah ibu saya, Sharifah Khatijah Syed Junid. So korang dah clear kan?

Bisnes ni pendek kata kena fokus dan serius. Lepas tu kena ada ilmu marketing. Sekarang pulak yang menjual macam sama ramai dengan yang membeli. Paling ramai yang menjual Shawl. Termasuk la kami. =)

Shawl atau tudung ni memang antara produk terlaris di pasaran. Harga pulak suka hati ikut kemampuan yang kita rasa nak beli. Jujur cakap, dulu kami masih ada ruang untuk memikirkan design shawl untuk dijual, tapi sekarang..tak sempat dan pesaingan terlalu sengit. Bukan sebab mengaku kalah, tapi kami nak cuba maju selangkah ke hadapan cuba menjual produk selain daripada shawl.

Mencari idea dan ilham ni makan bertahun tahun lamanya. Cuba fikir sesuatu yang lebih unik tetapi masih lagi praktikal untuk digayakan, juga dengan harga yang berpatutan setanding dengan kualiti.

Alhamdulillah, setelah mencapai kata sepakat bersama partner a.k.a sahabat baik saya, Mahanis (manes), kami bersetuju untuk cuba mengeluarkan produk pakaian iaitu Cardigan. Lebih unik lagi, kami keluarkan dengan saiz yang labuh persis seperti jubah atau dress.

STELLA, bererti "bintang". Harapan agar STELLA adalah permulaan yang baik dan mampu berkerlipan bersinar berada sama taraf bersama brand-brand hebat yang lain satu hari nanti. 

Apa yang pasti, STELLA membawa signature dan keunikan tersendiri. Kami inovasikan pakaian outer ini dengan kemasan getah di bahagian belakang untuk nampak lebih trendy tetapi tetap mengekalkan kesopanan.

First Batch STELLA didatangkan dengan 2 material yang berbeza. Satu daripada Como Crepe dan satu lagi daripada CHIFFON CREPE. Namun, kedua-dua ini adalah material bercorak dengan motif-motif yang berbeza! 

Semoga permulaan STELLA di industri fesyen Malaysia mendapat tempat di kalangan fashionista dan hijabista di luar sana.

Istimewa untuk Launching STELLA, kami menawarkan promosi PERCUMA postage, PERCUMA shawl, dan paling menarik...anda adalah pelanggan pertama yang akan menerima PERCUMA POPSCARF Mini Bag yang cukup praktikal!

JOM LAYAN KOLEKSI STELLA - Batch 01













Alhamdulillah, baru je launching semalam..a few design dah ada yang SOLD OUT and ada juga yang tinggal 1 helai sahaja. 

Berminat? To purchase please kindly whstapp me at 012-2243815.

Thank you girls!

1 yang mengekspresikan diri:

shidasanmil said...

Woahhh..cantik2...rambang mata nengoknyaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...