Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, January 10, 2017

Dekorasi Minimalis Rumah Kediaman Ku

Saja nak throwback je. So far memang ada perancangan nak upgrade deko-deko dan interior dalam rumah tapi bergantung juga dengan kuasa kerajinan dan sampai sekarang masih berstatus kejung. Baru perasan aku tak pernah ada pun entri dekorasi untuk semua sudut di rumahku nan biru. Makanya hari ni kita kongsi la satu entri khas buat tatapan umum.

Rumahku simple je, masih kekal dengan konsep minimalis. Less is more and be practical. Takda sangat hiasan ornamen kecil yang aku masih kategorikan ia sebagai perangkap habuk. Aku kurang pasti sama ada aku ni ada tempias sikit sindrom OCD ke idok, tapi bila tengok habuk bergelimpangan dari jauh pun aku dah keluh kesah tak semena menaaa..hahha

Teringin nak letak hiasan tau..teringin amat..tapi nanti la, bagi aku peluang untuk make over interior rumah ni. Nak renovate? ahh..tengah2 gawat ni kirim salam aje lah memang tak kuasa aku nak renovate bagai. Cukup la rumah sederhana suam-suam ni. Inipun dah tak larat nak ngemas terpaksa lah ahli tetap rumah ni ada SKT/KPI masing-masing. Hehehe

Marilah layan gambar yang tak berapa nak banyak pixel ni. Terpaksa lah dikecilkan saiznya sebab bila dibesarkan nampak macam orang rabun terlupa pakai spek sambil mata berkerut...

Living Hall
Open Kitchen. Sebelah depan ada lagi tapi tak snap hehe


Dining Hall


Family Hall

Reading Corner

Foyer Area

Master Bedroom
Kids Room
Kids room / Play Area
Guest Room (tingkat atas) merangkap ajet2 Wardrobe Room kekek
Guest Room (tingkat bawah) merangkap bilik Solat

8 yang mengekspresikan diri:

Linda said...

Cantiknyaa rumah sis :))

Nor Arinee Mat Saaud said...

suka sgt ..simple dan praktikal.tak semak

jamilahamzah said...

cantik, kemas dan simple.. suka tgk..

nhhas said...

Hihi. Best je kalo rumah kemas kan.
Pastu lagi best dapat rumah besar bnyk bilik. Hihi

nhhas said...

Memang pencinta biru ni...

Unknown said...

article très utile à tous.
http://www.indoblazer.com

LINA EVERLYNN said...

hellllo
hari ni baru bukak blog.
setelah bertahun tak aktif
hehe cantik umah kemn,
lps ni lina dh start berbelog balik
keep in touch dear

Ayu Rashid said...

cantiknya, sejuk mata memandang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...