Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Saturday, May 4, 2013

Kembali menjadi manusia normal ;)

Assalamualaikum...

Akhirnya jari jemari pemalas ini mula menunjukkan reaksi tekad berusaha untuk menaip dan bercakap-cakap di teratak yang hampir 7 bulan bersarang tanpa kabar berita daripada tuan tanah kedaung. 

Hai semua!! Apa kabar ye kawan-kawan semua..Sungguh merindui saat kerajinan ku dahulu menaip entri kemain panjang melalut tah pape..hehe..Tak sangka pulak bila balik berkursus ni aku jadi pemalas yang maha hebat. erm..erm..erm...malas tu antara faktor la yang buat aku payah sangat nak hadap laptop ni, maybe sekarang aku dah kekontangan masa santai untuk menaip entri...Sudaaaahhhh..kan dah cakap tadi banyak melalut...jangan bagi aku rajin...kalau rajin inilah natijahnya..pembuka kalam mukadimah ya rabbi...karuk..karukkkk...karook komedia X...hehe

Okay, kembali kepada tajuk entri...

Alhamdulillah..itulah perkataan pertama yang aku rasakan paling tepat untuk aku raikan betapa gembiranya bila tanggal 12 April 2013, aku dah kawan-kawan seperjuangan yang lain tamat berkursus Diploma Pengurusan Awam Bil.2/2012. 6 bulan berada dalam sangkar kehidupan yang cukup cukup berbeza dan penuh dengan pancaroba dan disulami dengan seribu satu cerita dan kisah kehidupan yang tak mungkin akan dapat dirasai di mana-mana selain di situ. 

Secara peribadinya, DPA banyak mengajar aku untuk menjadi seorang yang lebih kental dan berani buat apa saja. Acehhh...dan yang paling penting..DPA ni mengajar aku mengenal seribu satu watak manusia. 6 bulan ko duduk hadap 222 manusia yang sama. Tipulah kalau aku cakap aku kenal semua watak dalam DPA tu kan...Tapi yang paling penting..ko akan kenal KAWAN/TEMAN/SAHABAT yang betul-betul ada dengan ko dikala ko susah. Kalau adalah kawan-kawan se LASKAR WIZURAI yang terbaca entri ni, aku rasa korang pun akan bersetuju dengan pandangan aku tu ye dakk?? hehe...

Penat jugak nak refresh balik apa benda 6 bulan ko buat kat DPA ni kan. Tapi yang pastinya..DPA betul-betul aku rasa enjoy sebab aku cuba konsisten dengan aura positif. Aku tak tahu mcm mana cara para-para ibu yang lain mengharung DPA dengan berjauhan dengan suami dan anak. Yang pasti aku cuba mengurangkan segala penderitaan dan kesedihan berjauhan dengan mereka dengan menyibukkan diri dengan macam-macam mak nenek kat dalam DPA tu. Sakittt woooo...kalau aku tak buat pape..aku akan rasa masa tu macam langsung tak bergerak..6 bulan ko terpaksa berjauhan dengan anak dan perkara paling ralat bila kita ni ibu telah kehilangan 6 bulan masa yang cukup bermakna melihat anak kita membesar..

Secara keseluruhannya aku berpuas hati dengan apa yang aku dapat dalam DPA. Konsep "layankan aje" sangatlah berbaloi kalo ko terapkan dari awal ko berkursus lagi. Aku macam terlupa aku ada pengalaman pahit ke tak sebab pengalaman manis dan indah lebih banyak aku kutip tiap-tiap bulan sampai la ke bulan yang terakhir..Setakat kadang-kadang ko jadi sawan tak tentu hala tu pada aku itu adalah kebiasaan di DPA. Memula ko akan rasa nak maki orang je hari-hari..tapi dah masuk bulan kedua tu..ko dah kebal dengan apa jua eksperimen yang ko akan buat dan yang paling bestnya outcome yang ko dapat adalah sesuatu yang sangat berbaloi.

Aku rasa tak perlu la kot aku melalut panjang-panjang sangat dalam entri ni...Sebab aku macam dah ada niat nak share pasai DPA ni melalui beberapa siri yang akan datang..hehehe..Insyallah aku akan share skit-skit pengalaman aku sepanjang menyerah tenaga dan tulang empat kerat di DPA. Nanti kan Siri 1: Corat-coret DPA selepas ini....macam-macam watak...siap sedia lah geng sape yang aku nak jual kat sini...kahkahkah...

Fakta: 
Laskar Wizurai merupakan nama batch bagi Kursus DPA Bil.2/2012 yang mana julung-julung kalinya menggabungkan dua dunia berbeza iaitu peserta di IKWAS, Kluang dan INTIM, Kemaman. Laskar merupakan idea yang datang daripada peserta INTIM manakala Wizurai merupakan idea daripada peserta di IKWAS. "Laskar" memberi maksud pasukan manakala "Wizurai" membawa maksud Ketua, dan apabila digabungkan ia menjadi satu nama yang cukup hebat sehingga hampir memadamkan ingatan mereka kepada nama-nama tipikal sebelum ini seperti Astra, Legasi, Oryza Sativa, Metarmophosis, Phoenix dan lain-lain..hehehe..jangan marah..We are still brothers & sisters!! =)

babai darlingss!

Nahhhh..tepek satu gambar..The Laskarians...hehe
Memegang watak sebagai Setiausaha II dalam Barisan Exco Laskar Wizurai Penggal 1. Ohsemm team!! Posing berasaskan prinsip yang dilaung-laungkan oleh Tyra Banks..Smile with ur eyes!! haha

4 yang mengekspresikan diri:

aThidEaN said...

hi u...welcome back

Kemn Azmaili said...

@aThidEaN

rindu athiey jugak!! tetibe athiey dah ada sepasang gigirl n boboy!! bestnyerrr

Dnazz said...

welcome back kemn!seronok baca update pasal pilihan raya tu huhu :)

Kemn Azmaili said...

@Dnazz

rindu u jugak darling!!! thank u sbb sudi singgah!! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...