Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Monday, July 25, 2011

2 Generasi

Salam,

Mood hari ni rasa nak bercerita pasal adik beradik. Fyi, aku merupakan anak ketiga daripada enam orang adik beradik. Ada 2 orang kakak, 2 orang adik lelaki dan 1 orang adik perempuan. Along, Angah, Kema, Abang, Kakak, Adik. Dari dulu sampai la lening, aku masih rasa tak adil puas hati, sebab aku sorang je yang tak da nama penggilan..hehehe..Patut panggil la aku Acik ke, Ateh ke, Andak ke..iye dop??

Alkisahnya, kami berenam ni merupakan 2 generasi yang sangat lah berbeza..Kalau di rumah tu, macam ada 2 puak. Walaupun 2 generasi, tapi ia tak bererti kami tidak sehaluan atau tidak sekepala. Cumanya adalah benda-benda yang aku rasa takleh masuk ngan budak 3 ekor ni..hehe..

Aku, Along dan Angah memang rapat dari kecik dulu. Kuar bandar sesama, baju raya sama, kasut raya sama, saiz baju je tak sama, sebab aku pakai M, angah keding pakai S, along plak comel gebu saiz xxxxx...hehehe..Kitorang rapat sebab umur tak jauh beza, along beza setahun ngan angah, aku beza 2 tahun ngan angah. Tapi kalau bab-bab bagi tazkirah, aku la yg tetibe berperanan menjadi "kakak" kepada kakak2 dan adik2ku..hehehe..Nak wat caner, ni la kesan pergaulan bebas bercampur dengan orang tua sejak aku kecik lagi..hehehe..Dulu, zaman kitorang adalah zaman-zaman Feminin, BSB, Kru..dulupun asik dengor radio je.mane ada iPhone bagai ni dik non..PSP lagi la idakknyer tak gheti la aku gadjet madjet ni..So, bila sama-sama dengar radio, mulalah gatal-gatal tangan nak mendial nombor untuk tuju-tuju lagu gitu..hahahaha..lawak la..

Along & her families

Angah & her families


Citer pasal generasi kedua anak Kak Pah dan Pak Azmaili pulak sangat berbeza dengan ceritera kami..Deme bertiga ni ada satu minat yang sama iaitu muzik. 24 jam dengan muzik. Satu lagi dress up kemain lagi. nak pegi tusyen pun melawo habis. Time aku tusyen dulu siap pakai suar tido je..hehe..Belum citer kalau time hang out. Uishh tak ingat budak 3 orang ni bergaya sakan..Aku dulu masa skolah rendah pakai lagi brand kiko, kiki lala ke, Bila time diorang, dah taknak pakai dahhh..malu le konon..Dari skolah rendah lagi, adik-adik aku ni memang suke nau dressing parok..hahaha..Diorang ni juga suka layan lagu ape entah..aku pun tak tau la tajuknye, sejak lagu Melayu banyak yang best-best skrang, dah lama dah tak update pasal muzik-muzik barat ni..hehe..

From left: Abang, Kakak & Adik

Kalau dalam kereta, kitorang sibuk nak layan Hot.Fm, diorang pulak sibuk layan Hitz.Fm. Tapi cam biaselah kan..Yang senior mesti menang!! Hehe..Walaupun kami lahir dari 2 generasi yang berbeza, tetapi prinsip kami tetap sama. Hormat ummi dan abah. Teruk camne pun perangai masing-masing,tinggi mana pun kita berada..Ingatlah, jangan sesekali menderhakai orang tua kita...Love u all!!!

3 yang mengekspresikan diri:

Anonymous said...

kalau bawak laki tidur dekat rumah semasa parents tak ada dikira menderhakai orang tua jgk ka?? :))

Kemn Azmaili said...

Dik,

Itu bukan sahaja menderhakai orang tua malah itu adalah dosa besar...

Anonymous said...

hehe.. bagus lah macam tu.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...