Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Monday, December 8, 2014

Makeover Bilik Tidur Anak

Entri ni ada bersangkut paut dengan entri sebelum ni sebenarnya. Aku buat hari yang sama sebab dua-dua bilik ni memang kena siapkan jugak. 

Untuk bilik tidur hadif ni aku try nak mix kan kaler biru yang pelbagai tona warna ni dengan kaler kuning. Saja lah nak kasik ceria sikit, takdalah biru sebiru yang boleh mata tu bila masuk bilik ni.

Actually untuk wallpaper bilik hadif, aku memang dah letak pun design jalur-jalur ni. Tapinya jalur menegak. So macam mana nak imagine bila jalur menegak bergabung dengan jalur melintang? Haha..hahantam ja la labuuu..



Inilah bilik kesayangan teruna intan payugku. Bilik ni adalah bilik yang paling kecil daripada 4 bilik ada kat rumah ni. Tau dah bilik anak teruna tak payah besar godang. Bukan dia ada make up pun nak kena susun atas meja..hehe



Ni tengah dalam proses. Tengok la kerja bangla tu di contiang cat kaler lain antara kaler kuning tu. Dah satu kerja aku nak kena touch up balik dengan kaler yang sama. Naseb la kaler biru kelabu ni ada lebih lagi.

So hasilnya, dah siap!





Yang dinding sebelah kaler turqoise ni aku biar je kosong..Aku juat tambah border kuning kat bawah je. Saja tak nak nampak simetri sangat, nanti takut aku pulak yang pening..hehe



Untuk side yang dekat dengan wallpaper ni pun aku just letak border kat bawah and tengah je. Yang sebenarnya kalo korang nak tau masking tape dah habis time ni. Aku dah stress mana la nak cari malam-malam ni. Husband punya la "gigih" mencari dalam stor semata-mata taknak kuar gi kedai..So, dia suruh aku try pakai salotape..imagine macam mana aku nak mengagak ketinggian tu, salotape kan kaler transparent, memang tenkiu sangat kat cuband time ni!


Time aku snap ni cat belum kering lagi, so ada nampak tak berapa rata. tapi bila dah kering, Ya Allah rasa macam nak lompat bintang happy nya ummi bilik abang dah ceria seceria alam!

Aku memang takda niat nak tampal, cat atau apa jualah benda yang aku rasa permanent yang bercirikan kartun or kanak-kanak. Dulu pernah terfikir nak letak spiderman la apa la, tapi bila fikir balik tak payah la penatkan diri. Esok lusa anak aku pun akan besar, better la aku buat benda-benda yang selamat macam corak jalur-jalur ni. 

Maybe pandangan orang lain-lain. Bukan tak suka tengok bilik ada kartun, cantik sebenarnya. tapi aku suka letak prinsip "Bajet Didahulukan, Praktikal Diutamakan"..hehehe

Bila abang masuk je bilik dia..Dia punya happy ..."Ummi...cantiknya bilik abang!!! Abang nak tidur malam ni la...tidur atas lantai pun takpeeee".. Tipu sangat ko kan abang! haha

So, lebih kurang ginilah citer mengecat ni berakhir. Alhamdulillah syukur sangat dah siap. Rumah pun dah habis baiki, yang aku tengah stress ni bila nak mengemas, mengelap segala habuk simen di setiap inci benda yang ada kat rumah ni..sob sobsobbbb...ayuhh bertabahlah!

Nanti kita share bilik abang bila dah siap masuk perabut pulak, apa la rupanya...saspen jugak ni...


4 yang mengekspresikan diri:

MOMMYLIN said...

cantik... warna yg menarik,

IeRA said...

SAlam singgah..

Rajinnya..tak sabar nak tengok

hpm.ba said...

This post contains useful information which helps us a lot. I have never seen such a great post. your wonderful post can inspire a lot and helps us. I visit your website often and share with my friends....keep sharing.. warm Greeting

Ivanica

Jepun Mari said...

cantik, cari idea terjumpa blog ini, thanks sharing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...