Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Thursday, July 7, 2011

Dah pandai mamam..dah pandai menyembur... =)

Salam,

Rutin harian, lepas balik kerja saya akan terus ambil my baby dari rumah baby sitter. Walaupun rutin harian adalah sama, tapi ia tidak pernah membosankan saya sebabnya bila ambil je my baby, mesti ada je macam-macam perkembangan yang dia buat sepanjang seharian dia disitu. Semalam saya agak terkejut bila baby sitter bagitau yang makanan yang saya bekalkan tu dah habis di makan oleh Hadif!!

Saya memang tak expect pun dia boleh habiskan makanan tu, sebab bila saya suap dia kat rumah, dia macam refuse je..Fyi, saya beli organic food from Heinz..Heinz baby food ni  terdapat untuk umur bayi bermula daripada 4 bulan dan ke atas. Hurm, bila dah tau my baby dah pandai mamam ni..makin semangat pula saya nak cuba resepi-resepi untuk my baby ni dengan air tangan sendiri. Yelakan, saya ni bukan surirumah yang boleh tengok 24 jam anak membesar depan kita, atleast bila buatkan makanan untuk my baby, rasa lah juga air tangan ummi dia ni walaupun tak tau sedap ke tak..hehehe..


Malam semalam, sementara saya bersiap lepas mandi, saya minta my husband tolong jagakan my baby tu. yela kan, sekarang dia dah makin lasak, dah macam-macam ragam sekarang ni kan, so sekarang my baby ni memang tak boleh tinggalkan dia main sorang-sorang unless saya letak dia dalam playpen. Ralik juga tengok dia main dengan daddy dia tu. Tambahan pula denga lontaran suara dia yang semakin hari semakin kuat bunyinya (like daddy like son..hehe) My husband memang jenis orang yang vokalnya agak kuat ye..kalau cakap dengan dia macam sebatu jauh nya, padahal duk depan mata je..hehehe..jangan marah ye sayanggg..

Sambil saya duk tengah belek-belek muka, tepek apa yang patut..tetiba dengar my baby menyembur..!!aikk, kemain lagi dia ye..bila saya jenguk diorang berdua kat katil, rupa-rupanya daddy dia yang menjadi tok guru duk ajar Hadif menyembur ye!!..so cute bila tengok my baby yang dah sememangnya kaya dengan air liur tu, duk memuncungkan mulut dia sambil menyembur..mula-mula, dia tengok dulu daddy dia buat muncung camtu, pastu dia try apply!!amboihhh, pandai sangat anak ummi ni...tapi ada juga 2 3 kali dia muncungkan mulut tapi gagal untuk menyemburkan dirinya..hehehe..haiii budak bertuahh..

Pagi tadi, dia bangun..my baby ni memang tidur meniarap..so, bila dah meniarap tu terus la dia angkat kepala dan dada duk mencari umi or daddy dia..bila tak nampak kitorang, korang tau dia buat apa? Ha, dia teringat lesson / skill baru yang daddy ajar semalam..terus menyembur!!! (sambil muncungkan mulut)..Lawak pun ada tengok my baby ni..boleh pulak kan, tengah mamai-mamai terus teringat nak menyembur..

Semalam saya lupa nak amik gambar dia tengah menyembur tu..sangat kiut!!Tapi sempat la saya record video dalam handphone saya ni..Next entry saya upload gambar dia dengan skill baru dia ni ye!!!

4 yang mengekspresikan diri:

mama leen said...

hadif makan heinz tu campur nasi ke tak? ke makan mcm tu je

Kemn Azmaili said...

mama leen,

hadif makan macam tu je dulu..saye xberani nak campur nasi lagi coz dia baru nak amsuk 5 bulan..

ct kektus said...

comel nya kak tengok baby menyembur2 ni, ;)

Kemn Azmaili said...

comel dan comot ..hehehe =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...