Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Thursday, September 15, 2011

Tulang kaki retak akibat jatuh di Taska! Persoalannya, kenapa pihak Taska berdiam diri??

Salam to all,

Entri hari ni agak sentap skit. Mana pergi tanggungjawab korang ye setelah pihak ibu bapa memberi sepenuh kepercayaan kepada pihak Taska untuk menjaga anak, tak kira la berapa umurnya..baby ke toddler ke..apepun setiap tingkah laku mereka sememangnya perlu dipantau. Especially babies yang baru dapat kaki, eksaited nak berjalan kan..

Tadi saya ke hospital Putrajaya untuk beli bekalan ubat yang dikirim oleh ayah mertua saya. Tengah-tengah sibuk duk sembang ngan nurse, saya terserempak dengan salah seorang PA bos di ofis lama saya dulu. Terkejut sangat bila tengok kaki baby dia berbalut, tambah lagi di klinik Ortopedik kan, of cos la ada kena mengena dengan tulang mulang bagai ni. 

Bila ditanya, kenapa dengan kaki baby dia ni, dia pun cakap la semalam lepas balik dari Taska anak dia menangis tak berenti..bila pegi hospital baru la tau yang tulang kaki anak dia retak! Sedihnya saya tengok..saya yang tengok pun sedih apatah lgi ibu sendiri kan..hiba sangat tengok keadaan baby dia tadi sebab rasa macam tak patut sangat jadi macam tu!!

Persoalannya, kenapa pihak Taska tak bagitau si parent nya anak depa jatuh ke tersadung ke hape ke??Eee...marah sangat ni! Sebab bila tengok baby dia tu, mesti saya teringatkan Hadif. Inilah salah satu sebabnya kenapa berat hati saya nak hantar anak ke Taska! Kena tunggu dia pandai berdikari..umur 2 3 tahun ke baru la boleh hantar kot..Atleast kalau sakit, dia boleh bagitau kita sakit kat mana..Tapi kalau baby?

To mama Rizq, Ida..bersabar banyak-banyak..saya pun tumpang sedih dengan apa yang terjadi..Kesian anak tak tau pape..Kuatkan semangat ye! Awak perlu kuat sebab anak awak perlukan awak disisi...

p/s: saya dapat tau, hasil pemeriksaan tadi, peha kiri baby Ida retak sebelah kiri dan perlu disimenkan selama 6 minggu..Mudah-mudahan Rizq cepat sembuh!! Insyaallah...


2 yang mengekspresikan diri:

Unknown said...

mengong sgt taska tu.kesian budak kecik tu suffer sakit since siang nak tunggu parents dia bawa ke klinik baru tau.tu pun nasib doc bley detect...sedangkan org tua yg retak tgn pon tak tertahan sakitnya, inikan pulak bayi...

Kemn Azmaili said...

@aThidEaN

teruk kan..mana lah pegi tanggungjawab diorang sbg penjaga..betul tu, takyah kata retak,.kita org tua kalo terseliuh pun dah terasa sakitnya..harap baby rizq cepat sembuh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...