Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, February 14, 2017

FACIAL TREATMENT DI HANNAN MEDISPA PUTRAJAYA

Setelah hampir 6 tahun aku tak jejak kaki ke Facial SPA, akhirnya terbukak jugak hati tahun ni nak mencuba facial treatment yang ditawarkan oleh Hannan Medispa yang lokasinya terletak di Presint 8, Putrajaya. Aku ingat last aku pegi facial dengan husband, masa tu rasanya tengah honeymoon kot, kat Bali. Itupun kira macam facial biasa je, zaman dedulu mana nak ada alat canggih manggih siap emas, karbon bagai macam sekarang kan. Semuanya manual guna jari pun boyehh! Haha

Aku ni kan memang sejenis mudah terpengaruh. Dah pulak duk tengok macam-macam iklan dalam instagram dan fb. Macam menarik nak try ni, nak-nak treatment carbon peel. Duk baca testimoni pun satu hal jugak. Tengok orang duk share testimoni carbon peel ni sume cakap berkesan, makanya aku pun sibuk lah nak rasa berkesan ke idok dengan kulit ku nan kian lesu ini. mihmihmih

Masa Chinese New Year tu kebetulan aku duk scroll ig, tengok iklan sponsored by Hannan Medispa Putrajaya ni dalam news feed. Kebetulan dia tengah nak bagi promosi kepada 20 pelanggan terawal, aku pun sesaja la komen kat situ nak tahu pakej apa yang ditawarkan.

Alhamdulillah rezeki. Aku dapat 3 in 1 treatment dengan pakej serendah RM350 sahaja. Promo ni sebenarnya untuk treatment Cleo 24k Gold. Then next session, aku dapat free Carbon Peel treatment, yang sepatutnya harganya RM300, tapi sebab aku kan amik promo CNY ni dapat la FREE. And lagi satu FREE dapat Radiance Facial yang sepatutnya berharga RM100. So, kalau ikut harga asal semua treatment ni bernilai RM750. Tapi sempena promo CNY ni aku dapat 3 treatment bernilai RM700! Murah berbaloi uols! #ummithecheapskate



Kira macam first experience jugak la aku buat facial treatment menggunakan alatan mesin-mesin canggih ni. Cuak jugak lah bila mana time nak stim kan muka tu. Tibe aku rasa macam susah nak kawal pernafasan sebab wap-wap duk berkepuk kepuk melemaskan lubang hidungku. hahaha. Lawak gila kot. Tiba time tu jugak aku boleh mikir kalo mesin ni rosak mampuih la aku kena renjatan elektrik terus keras dalam topeng ni. Hahaha. #suchadrama

Rawatan ni mengambil masa sejam lebih jugak itu pasal amik hari Jumaat time lunch hour sebab kami kan lunch hour sangat indah lamanya di kala Jumaat. Hahaha

Secara keseluruhannya pertama kali ke Hanan MediSpa ni aku amat berpuas hati dengan produk dan servis yang ditawarkan. Masa beautician tu duk urut-urut muka kita dengan 24-k gold tu, memang best sangat. After treatment dan sehingga la hari ni aku dapat rasa perubahan pada kulit muka aku. Rasa lebih lembut dan tona kulit lebih sekata.

Next session nak buat Carbon Peel pulak. Tak sabar nak pakai steamer tu, harap-harap aku dapat bernafas dengan normal la lepas ni. Hahaha..

Muka dah layu selepas diadun adun dengan pelbagai jenis serum, essence dan emas uolsss. Haha

"Jap, ultraman nak cas bateri kejap ye..". Time ni masa tengah pakai 24-k gold. Aku cakap kat adik yang urut muka aku tu, "dik..jangan tertinggal walau setitik emas pun tau..kasi serap masuk penuh-penuh dalam muka akak..jangan membazir dik...". 


Orang suh pejam mata aku sibuk la jugak nak bukak mata nak explore amende yang aku boleh nampak. Memang apepun tak nampak selain warna merah.

Thank you la kekakak emas sudi pinjam kan muka untuk ahkakk..


Dapat free gift lagi..yang bentuk macam silinder tu limited edition payung. Then dapat kalendar jugak. Siapa nak contact number boleh la berhubung dengan nama Dr. yang tertera di atas. Better korang buat appointment dulu la. Check dulu type of skin korang then baru boleh decide treatment macam mana yang sesuai dengan jenis kulit korang.

Semoga bermanfaat!


2 yang mengekspresikan diri:

Unknown said...

carbon peel utk 1st session terus nampak perubahan ke?

Unknown said...

Tq for ur review sis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...