Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Thursday, January 27, 2011

Sayonara LPKP!!!


Hanya tinggal beberapa hari je lagi jabatan saya bekerja ni akan dibubarkan..sob..sob..sob. Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) akan dibubarkan pada 31 Januari 2011 berikutan penubuhan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) yang akan mula berkuatkuasa Februari 2011 ini..

Sebelum itu, suka saya nak kongsi beberapa fakta mengenai LPKP ini. Saya tau ramai yang blur apekebendanya LPKP nih..samalah dengan saya time mula2 dapat posting kat sini..ku ingatkan Lembaga Perikanan ke hape..rerupenye core business nya adalah pelesenan..LPKP merupakan salah satu agensi kerajaan di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM)..Saya difahamkan LPKP ni baru sahaja bernaung dibawah JPM susulan daripada pembubaran Kementerian Pembangunan Usahawa & Koperasi (MECD)..asik2 bubar je kan..sadis..sadiss..LPKP ni duk jaga lesen public transport dan jugak lesen good vehicle kat Malaysia ni..kalau korang pasan lah..ala..sticker yang duduk blakang body teksi, bas, lori, van tu hok tulis ADUAN LPKP..haaa..itulah tmpt saya cari punca rezekinya..penat hokeehh nak kena hafal sume jenis kenderaan atas jalanraya ni..smpai skrg gua still tak khatam lagi..hikhikhik...


Saya ditempatkan di salah satu bahagian yang sangatlah glemer dgn ke 'isolate' tannya iaitu Bahagian Rayuan..takpelah walau selalu bahagianku dipinggirkan, kami tetap happy together2..hehe..sebabnya sumenye bunga-bungaan disini..dulu ada la sorang staf laki, tapi kejap je dia kat sini, dah tukar ke lain..haha..nama je bahagian, mcm gempak pulop bunyinya, padahal team kami hanya 4 orang je..plus lagi takda immediate boss pungg..best ke takda bos? mestilahhh best..tapi akan jadi tak best sbb takda sesape yg cover once kalo kami di asak bertubi-tubi..huhu..tapi secara pentadbirannya, ada super senior saya yg lama duk bahagian ni..4 tahun kau duk buat keja rayuan je..dah jeluak dah katenye...huhu..seronok bekerja dgn Kak Wajiha ni sebab nye seorang yg positive thinker..so bila keja ngan org positif ni, makanya byklah ion2 positif mendekati kita (ye dop?huhu) ada 2 orang lagi dlm team kami, Fidah dan Wan..Fidah ni dikira hustler lah dlm rayuan..keja tip top kau!! baguih budaknya..Wan pulak baru je kat sini, tapi pungg rajin orangnya..Kami bekerja ala-ala Keluarga Bersama Singer..bolehlah nak ber "hungga-hungga" (kata takda laki kan..)..yg penting kerja siap..udahh..Keja kami tak banyak deal dgn bahagian2 lain (sbb tu selalu isolated kot..hehe)..satu2nya bahagian di ibu pejabat yg melaksanakan tugas pemprosesan keputusan rayuan ni kuasa Menteri ye (bio lah takdapat Blackberry pungg..haha) apa yang penting pengalaman bekerja kan..tak gitu?


Kami diberi pilihan sama ada bersetuju ataupun tidak untuk dipinjamkan ke SPAD ni..untung wooo sape yg dipinjamkan ni..dahla baik untuk rekod perkhidmatan, dapat increment pulak tu..Tapi yang pastinya saya tentunya tidak bersetuju untuk dipinjamkan (sbb tak lyk dpt increment, saya baru dlm service..huhu)..bukan sbb tu je ye (mmg la ku berkira bab gaji ni)..tapi masing2 ada pendirian masing2 mengenai SPAD ni..so terpulanglah pada diorang nak menilainya bagaimana..


Apepun, banyak kenangan pahit manis saya dan warga LPKP ni..oh..tak lupa juga pada Dato' Chairman Rayuan (Dato' Lah & Dato' Din), kedua2nya merupakan Ketua Pengarah Bah. Hal Ehwal Undang-undang (BHEUU), The very the hot stylo mylo gorgeous Dato' SUSK Chief (Dato' Linda)..best sangat dapat kerja dengan dato'2 sekalian..me, smpai bebila pungg takkan lupakan segala teguran, didikan dan pengalaman bekerja bersama Y.Bhg Dato'..and last but not least, of course lah ku punya Pengarah, Y.Bhg Datin Naimah Ramli..terima kasih juga atas tunjuk ajar yg diberi..


Yang paling saya rindu nanti..of course la kawan-kawan kan..sob..sob..sob..Ni ada sedikit gambar2 yg bakal menjadi kenangan..jauh dimata dekat dihati@tv9..










 




p/s: agak-agak JPA nak campak ku ke mana ye lepas ni..debor jugok nihh..huhu


~end~





3 yang mengekspresikan diri:

♥My Perfect High Heels ♥ said...

sy mampu beli sendiri blackbery

Kemn Azmaili said...

hihihi...blackberry oh blackberry...sy xmampu lagi..hehe

Anonymous said...

Saya nak bertanya, mcm mana nak wat surat rayuan?? confuse sgt2... Bleh bg panduan x??
Anyone?? I need help...
sun.luan@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...