Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Monday, October 17, 2011

Hati-hati kepada ejaan blogspot !!! Kindly read this!!!

Artikel oleh : Lina Karim

Alhamdulillah, ada beberapa pembaca emel saya sendiri yang memaklumkan pada saya tentang perkara ini. Tentang URL (alamat website) yang sama tapi tak serupa. Maka bolehlah saya berkongsi dengan orang lain tentangnya. Bagi mereka yang memaklumkan pada saya, saya ucapkan terima kasih. Untuk pengetahuan Akmar, jika belum tahu,  pihak bukan Islam telah membeli nama domain yang membolehkan mereka menarik orang lain kepada Agama mereka. Cuba kita fikir, kategori apakah orang yang ingin melawat ke blog saya? Tentu orang tersebut mahu mengetahui cara melahirkan seorang huffaz. Bukankah itu perkara yang membimbangkan Syaitan dan Dajjal? Maka dengan kebijaksanaan mereka, mereka telah membeli domain 'blogpsot' dimana jika tersalah taip 'sp' ke 'ps' maka kita akan dibawa ke website Kristian. Adalah merbahaya jika seseorang yang mempunyai sifat ingin tahu, bila pada mulanya ingin ke blog saya tetapi di bawa ke blog ini, membacanya seorang diri tanpa orang yang arif tentang Islam di sebelahnya akan terpengaruh dengan tipu daya ayat yang ditulis tersebut yang menjurus kepada 'The Truth of The Bible!'. Nauzubillah..

Maka hati-hati sekiranya menaip URL untuk ke blog saya. Dibawah adalah link sama tapi tak serupa tersebut. Semoga kita antara orang yang mengetahui..

www.darwishndarwisya.blogpsot.com
www.darwishndarwisya.blogspot.com

Dari sini kita tahu akan satu dari banyak  taktik yang mereka gunakan untuk menyesatkan manusia. Tidak tahu apa taktik lain lagi di masa akan datang yang akan mereka gunakan. Semoga ini lebih menguatkan semangat kita untuk mendidik anak kita dengan al Quran/agama seawal dan sebaik mungkin.




Ikhlas dari,
 


Lina Karim

Nota: semua URL yang melibatkan blogspot jika tersilap ditulis akan membawa kepada laman web tersebut. Anda boleh cuba URL anda sendiri...Nauzubillah...Untuk dikongsi bersama...

6 yang mengekspresikan diri:

Pinkish Mumma said...

dia just x letak 's' kat blogSpot tu...jd blogpot....sumer adalah laman yg same if kiter taip URL yg same..just tukar blogspot kpd BLOGPOT...

Unknown said...

dear, i copy yer..
MashaAllah

Princess Cindellyna said...

thanks kema for sharing!!!

Kemn Azmaili said...

@MamaLuvPink

kalau tambah ps pun sama..tetap ke laman web itu..

Kemn Azmaili said...

@aThidEaN

silakan.. =)

Kemn Azmaili said...

@Princess Cindellyna

u re welcome farah!! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...