Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Thursday, January 6, 2011

Selamat Tahun Baru 2011

Selamat Tahun Baru!!!

Rasanya masih belum terlambat untuk saya ucapkan selamat menyambut tahun 2011 kepada semua. Rasa macam sekejap je kan masa berlalu. Tahun 2010 saya bergelar isteri dan tahun 2011 saya bakal bergelar ibu pula!! i'm extremely soopaa dopaaa excited uols!!! Mana tak nya, saya pasti bagi kawan-kawan yg baru melangsungkan perkahwinan,.. selain dari kebahagiaan dunia dan akhirat yg ingin diperolehi, cahaya mata juga adalah perkara yg paling diinginkan..tapi ada juga segelintir daripadanya yang ada perancangan tersendiri..terpulangla kepada semua..tapi pada pandangan saya, anaklah yang bakal mencorak warna-warni kehidupan berumahtangga..ada juga segelintir yang sangat menginginkan zuriat, tetapi belum ada rezeki..utk rakan-rakan diluar sana, teruskanlah berdoa dan berusaha..nescaya Allah akan makbulkan juga permintaan kita satu hari nanti..Insyaallah..

Semalam 4 Januari 2010, genaplah 7 bln usia perkahwinan kami yang tak sampai setahun jagung..saya bersyukur ke hadrat Allah s.w.t kerana ikatan perkahwinan kami semakin hari semakin utuh dengan sulaman cinta dan kasih sayang..cewahhhh!! yelakan, memandangkan usia perkenalan kami sebelum bergelar suami dan isteri boleh dikatakan terlalu singkat, rasanya saya dan suami masih di dalam mood bercinta disamping mengenali hati budi masing-masing. Saya bersyukur sangat kerana ditemukan dengan seorang suami yang sangat baik budi pekerti, matang dlm membuat keputusan dan yang paling penting mempunyai pegangan agama yg kuat. mungkin perbezaan umur yg menjadi faktor kepada setiap buruk baik tingkah lakunya. walaupun beza antara kami 5 tahun, suami saya tetap mengamalkan "open door policy"..saya akui sebagai seorg suami, dia tetap dominan dalam menguruskan keluarga, namun dia sentiasa bersikap terbuka jika ada yg saya rasakan perlu diperbaiki dari semasa ke semasa demi menjaga keharmonian dan kerukunan rumahtangga kami.

Beralih pula cerita pasal my little baby dlm perut ni...today dia dah 31 minggu, esok saya akan ke Hospital Putrajaya untuk check up for me n also my baby la kan..lately ni my baby sangatla aktif duk wrestling dalam perut umi dia ni..ha lupa nk bgtau, hari tu masa buat detailed scan dah tau dah gender my baby ni..It's a BOY!!! yeaaa..sangat gumbirasss!! my husband maybe lagi triple excited kot, sbb mmg dia nak baby boy for our 1st baby..tapi sebnanye kalau ditakdirkan my baby gegirl pun, kami terima dengan tangan yang terbuka luas...yg penting sekali, my baby sihat, sempurna sifat dan akalnya..itu yg plg penting kann!! seems masa 28 minggu tu my doctor ckp possibly sy akan lahirkan pre-matured baby, sy rasa sedikit depressed time tu..sedih sbb xsanggup tgk my baby kena duk dalam incubator smpailah dia betul2 sihat dan normal..according to the doc, kepala my baby dah duduk dibawah infact dah masuk ke laluannya...doc ckp maybe sbb sy byk sgt bergerak dan kurang rehat...so dapatla m.c 3 hari dan "light certificate" due to this problem..tapi as long as my baby keep kicking n active everyday, insyaallah he will deliver on his expecting due date (EDD) on 11 March 2011..insyaallah..

Hurm..barang2 n keperluan baby pun saya dah prepare..infact brg2 yg nak bawa ke hospital pun dah ready..yelakan just for precaution..mana la tau kan tetibe je my baby kuar awl..so xyh kelam kabut dah..ada beberapa kpg gmbr yg smpt sy captured masa tgah mengemas..hopefully semuanya cukup utk my baby..















~end~

4 yang mengekspresikan diri:

dhr said...

rajin-rajin la update blog pasni ok!
Hopefully kite dapat jumpe before Kema deliver,k.

eiyra'z said...

hye kemn...dah ada blog yer..rajin2 la update nnt..huhuh..btw..i dah follow u..huhhhu..jgn lupa follow me yer..hahahha..take care..

♥My Perfect High Heels ♥ said...

yehhh

Kemn Azmaili said...

Tqsm to all!!! sy baru je berjinak2 dgn blog ni..a lot of things have to be learned..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...