Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Monday, October 3, 2011

Bubur lebih lembut, tak perlu dikisar..yummyliciouss!

Happy Monday to all!

Kebiasaannya mood Monday blues selalu menyerang hendap akan jiwa raga dan sanubari ini dikala hati sungguh gembira bila hari cuti dipenuhi dengan pelbagai aktiviti bersama famili. Sama la macam saya, biase nye Isnin lah yang akan jadi kelam kelibut hentahapeape sebab mesti lambat bangun, lambat hantar Hadif, sekaligus akan lambat ke ofis. 

Tapi ini Isnin, den rasa aman damai tenang setenang air di kali..hihi..Bukan apa, my parents belum balik Kuantan lagi, so si comel ku tak perlu lah dikelek dan berhempas pulas untuk buckle up dia dalam carseat untuk selamat sampai ke rumah pengasuh. Harap maaf intro entri agak panjang sebab pakai ikut sedap jari je menaip tanpa memikir ayat bombastikosss!

Okay..alkisahnya saya baru je beli sesuatu yang telah banyak membantu dan meringankan beban saya setelah dulunya menunggu bagaikan menangguk air keruh bilalah agaknya bubur sikecil ni boleh masak dengan jayanya. Segalanya telah berubah setelah my husband membelikan ini...memperkenalkan...

Pensonic Slow Cooker
Ya..benda alah inilah yang saya maksudkan..Ia bukan sahaja memudahkan  malah bubur si kecil juga akan rasa sangat super sedap dengan kelembutan setiap satu ramuan yang dimasukkan. Dan yang paling best, tak perlu dikisar lagi. Memang semuanya akan sebati dalam tu.

Senang kerja umi..kurang kerja umi..Kenapa saya kata senang? Sebabnya kita just campak je apa yang kita nak masuk, carrot, potato, pumpkin, olive oil dan habbatus sawda..Masuk kan je semua tu..dan tinggal je..tak payah la nak kena jenguk 10 mins sekali bila lah beras bagai ni nak jadik bubur..hehehe..

Biasanya kalau nak buat bubur hari ini, saya akan masak malam sebelumnya..senang..dah settle godek-godek dapur, Hadif n husband dah selamat diulik mimpi, kemas-kemas umah skit, saya boleh fokus men"campak" kan semua bahan tadi dalam Slow Cooker tu. Tiap-tiap hari menu Hadif berubah-ubah supaya dia tak boring dengan menu yang sama. Kalau hari ni bubur kaler oren, esok kaler hijau,..macam tu lah..beras pula saya guna beras perang..khasiat nya lagi tinggi berbanding beras biasa..

My baby sekarang memang tengah kemaruk makan..bubur tu biasanya saya ceduk 2 senduk nasi, kira penuh la satu mangkuk tu dia akan habis..anak saya ni buat masa ni tak de lagi makanan yang dia tolak..(agak-agak kalo bagi batu ngan kayu pun dia tibai kot..hehehe)

sila abaikan muka daddy yg terpakse bergambo tuh..hihi
"sedapnye camera depan ni kalo dapat makan". suara hati...
Umi....nak mamam!!! aaaaaauummmm!!


p/s: Hadif dah start minum Jus Tok Guru..Next entri saya share khasiat jus ini ye...

8 yang mengekspresikan diri:

halila Ibrahim said...

teringat time akak kerja dulu .. bz cam tu la.. bangun pukul 5 pagi masak nasi lembut,,,

Anonymous said...

suka nya si hadiff ni! dah ade gigi ke kak?

Kemn Azmaili said...

@halila Ibrahim

pengorbanan seorang ibu kan kak.. =)

Kemn Azmaili said...

@~@mOi ~~

sepatah haram pun takde lagi liza..suka la ikut abg yusri..sengeh memanjang..tp bila dia masam, garang macam umi dia plak,..hehehe

Mrs Hafidz'joo'Din said...

waa..bolehla try nanti..Anak aku pon dah nak start makan da

Princess Cindellyna said...

nak kene beli gak neh!!!hehe

Kemn Azmaili said...

@Mrs Hafidz'joo'Din

hadif kt dah suap since 5 bulan dah bubur ni..4 bulan dah makan puree..hihi..beli jangan tak beli..senang keje mama...

Kemn Azmaili said...

@Princess Cindellyna


beli jangan tak beli..!! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...