Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Monday, April 23, 2012

Pergimu Takkan Kembali...

As salam...

Berat mata memandang..
Berat lagi bahu yang memikul kesedihannya..
Siapa menduga..
Anak yang sihat membesar..
Sehingga satu tahun empat bulan..
Pagi yang suram ini..
Si anak dijemput kembali...
Pulang ke rahmatullah..

Masih teringat si ayah berkongsi..
Ketika kami melawat adik Yanie di ICU semalam..
Rakaman video si anak yang diambil setiap hari..
Melihat gelagat si  anak yang tidak pernah jemu
Hilai tawa si anak menjadi tatapan setiap hari..

Entah kenapa hati sungguh hiba dan sedih
Melihat adik Yanie di atas katil tidak sedarkan diri..
Hanya bergantung kepada life support semata..
Si ayah mengusap dahi..
Menggenggam tangan dan jari jemari si anak..
Sambil menyebut "Siannn yanie..sian dia..siann yaniee"

Air mataku tidak mampu menahan sebak didada..
Tidak sanggup rasanya membayangkan..
Bagaimana jika dugaan ini terjadi kepada ku..
Mungkin aku tidak sekuat mereka..

Dan kini..
Semuanya hanya tingal kenangan..
Kenangan di video hanya boleh diabadi..
Si ayah dan si ibu meredhakan permergian Yanie..
Yang hilang dengan sekelip mata..
Besar sungguh dugaanMu Ya Allah...

Al-fatihah kepada adik Yanie..
Sedikit kronologi..
Jumaat lepas adik Yanie muntah di taska..
Teruskan dikejarkan ke hospital akibat kekejangan..

Besar sungguh dugaan Tuhan..
Disebalik sakit yang tiba-tiba muncul itu..
Rupa-rupanya adik Yanie menghidapi brain tumor last stage..
Sebesar genggaman..
Yang sudah berusia satu tahun..
Bermakna tumor tersebut telah berada di dalam otak arwah..
Ketika arwah berumur 4 bulan lagi..

Ajal maut ditangan tuhan..
Siapa sangka Allah memberi peluang beliau hidup..
Menikmati erti kasih sayang ibu dan ayah..
Selama 1 tahun 4 bulan..

Dan hari ini..
Adik Yanie tenang bersama Maha Pencipta..
Yang Maha Agung dan Maha Mengetahui...  

AL-FATIHAH UNTUK ADIK SARAH IZZYANIE,..


Published with Blogger-droid v2.0.4

10 yang mengekspresikan diri:

cleoptara | aidazura said...

innalillahwainnalillahirojiun.....al fatihah u adik yanie

Princess Cindellyna said...

Al-fatihah..

Mrs Hafidz'joo'Din said...

innalillah..takziah tuk femly arwah

Kemn Azmaili said...

@cleoptara | aidazura

al fatihah..

Kemn Azmaili said...

@Princess Cindellyna
al fatihah..

Kemn Azmaili said...

@Mrs Hafidz'joo'Din
al fatihah..

mama leen said...

salam kemn..
arwah ni anak en faiz ke??

Kemn Azmaili said...

@mama leen

haah dear..kenal jugak ek..diorang ni dua-dua kawan husband..

mama leen said...

en faiz bos kawan saya.. pagi td kawan cerita.. pastu kata rasa macam penah baca je.. sebab tu tanya..

Kemn Azmaili said...

@mama leen

owh yeke..kebetulan kan..kecik je dunia ni pusing-pusing orang yg same.. saya kagum dgn faiz sbb sangat kuat dah tabah melalui dugaan ni..saya rasa saya tak sekuat dia... ;(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...