Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Tuesday, October 4, 2011

Jus Tok Guru as a supplementary for my baby...

Salam to all my dear readers!

Seperti yang dijanjikan pada entri semalam, hari ini saya nak kongsikan kepada anda terutamanya kepada para-para ibu atau bakal ibu atau sesiapa sajelah yang ingin tahu mengenai produk minuman Jus Tok Guru ini. 

Kepada korang yang mengikuti perkembangan my baby yang untill now still not so well due to infected selsema and very bad cough di rumah pengasuh tu, korang akan tau la betapa terduganya kami nak tengok my baby kembali sihat walafiat seperti sedia kala. Kesian sangat tengok dia sebab every night tidurnya akan terganggu dengan batuk yang sangatlah teruk tu. 

According to the Paed's, kalau this week (dah masuk 2 bulan) batuk dia still not break, he will uses an inhaler / puffer. This thing is the main treatment for asthma. Dah 3 round ubat which is ada 5 jenis ubat yang  perlum diminum setiap kali round tu dahpun habis diminum oleh my baby. Tapi semuanya tak menunjukkan tanda-tanda berkurangan. So, this kind of things lah merupakan jalan terakhir yang perlu digunakan untuk mengurangkan batuk dia tu..Berat hati nak tengok anak menyedut benda alah tu,. =(

Okay, selain daripada mengamalkan minum Scott Emulsion, me and husband decide untuk memberi minuman Jus Tok Guru ini to our lil ones tu..Last week, bila my husband duk sembang dengan kawan-kawan dia pasal ni, ada lah salah sorang kawan dia recommend untuk cuba Jus Tok Guru ni. 

Katanya jus ini juga boleh menguhalang daripada jangkitan. Jus ini merupakan gabungan makanan sunnah yang telah disebut di dalam al-Quran dan Hadith. Salah satu khasiat jus ini adalah memelihara kesihatan tubuh badan dan juga dapat mengatasi masalah kesihatan. Kalau korang pernah baca entri saya mengenai Tips Pemakanan Sihat Untuk Minda Anak, terdapat banyak makanan yang saya maksudkan itu terkandung di dalam Jus Tok Guru ini.

Untuk maklumat lanjut korang boleh baca kat bawah ni.


Jus ini ada 3 perisa iaitu perisa Roselle, Anggur dan Strawberi. Saya belikan Hadif perisa Roselle macam rasa sirap la..Seyes Hadif memang suka sangat jus ni. Kalau dah bagi se sudu kecik tu, lepas tu mesti dia nangis nak mintak lagi..huhu..Rasa dia manis macam madu campur kurma gitu.

So sekarang, Hadif dah ada 2 makanan tambahan. Kalau di rumah pengasuh dia akan minum Scott Emulsion, di rumah pula saya akan suapkan Jus Tok Guru ini. Mudah-mudahan my baby cepat-cepat sembuh dan akan jadi seorang anak yang bijak!! Insyallah...

2 yang mengekspresikan diri:

Anonymous said...

kemn..

cuba u berenti dulu baby hadif u ubat untuk 5 hari.. tgk mcmmana..
my baby pon sama.. anak i dua2 mcm tu.. skang kalau lebih 2 minggu.. i tak continue ubat.

sebab depa baby lagey.. bila terlalu asyik mkn ubat,, so.. antibodi depa tak boleh lawan penyakit tu,... tp.. if u berenti.. makin worst... i minta maaf la.. tp ni base pada pengalaman la..


jus2 kurma ni mmg bagus utk anak2 yg batuk..

btw, try la jumpa dr pakar kat azzahrah pulak.. tukar pendapat pula.. just try kan...

take care..

-Yl's-

mardiana said...

kak nana baru start makan jus tok guru.
rasa kembang-kembang tekak. tapi telan jugak. haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...