Refleksi Diri

EKPRESIKU...

Friday, August 19, 2011

Jangan lupa beli KOSMO! Ahad ini!!!!

Hye!! 

Alhamdulillah...photoshoot deko dah selesai tadi  dan semuanya berjalan lancar...Secara ringkasnya, wartawan banyak tanpa pasal obsesi ku kepada warna biru..tergelak dia nengok alas tong gas pun warna biru..hikhik..

Ape-apepun saya ucapkan terima kasih banyak-banyak juta lemon grass to wartawan KOSMO!, Kak Afzan dan photographer, Kak Ina kerana sudi datang ke rumah saya. Mintak maaf banyak kalau dekorasi rumah saya tidak menepati ciri-ciri dekorasi seperti yang diharapkan. 

Seperti yang saya maklumkan, saya memilih ciri-ciri minimalis moden, tampak ringkas dan sederhana dan ditambah pula dengan elemen biru yang menenangkan jiwa dan sanubari ini..chewahhhh!!..Saya menghias hanya mengikut citarasa sendiri dan disesuaikan dengan sedikit sentuhan biru pada elemen-elemen tertentu.

Antara soalan yang ditanya wartawan ialah:

W: Dah berapa lama mendiami kuarters ini?
K: Lebih kurang setahun la..sebab seingat saya, saya tengah mabuk teruk masa pindah rumah ke sini..hihi

W: Memang obses pada warna biru ke?
K: Ya, memang sukakan biru!

W: Sejak bila obses dengan warna biru ni?
K: Sejak kecik lagi..tapi tak ingat sejak umur berapa tahun..sejak dalam perut kot..hehehe..

W: Ada apa-apa @ mana-mana rujukan ke awak menghias rumah ni?
K: Tak da..saya ikut citarasa sendiri je..susun atur pun sama..cuma hiasan meja tu je saya refer buku, sebab dah awak cakap suruh letak pinggan mangkuk bagai kann..jadi saya kena refer buku takut jugak la salah etiket protokolnye..hehehe

W: Kekerapan awak mengemas rumah?
K: Saya akan pastikan sebelum tidur rumah mesti kemas. Lepas anak dan suami tidur, saya akan pastikan semua barang akan berada di tempat asal. Pagi-pagi sebelum pergi kerja juga, saya akan pastikan semua nya kemas.

W: Memang suka warna biru ye? Semua jenis biru ke? (sekali lagi soklan yg sama ditanya..hehe)
K: Ya, memang suka warna biru. tak tipu kak! (ni aku tambah je..heheh). Saya percaya warna sangat mempengaruhi tingkahlaku kita. Warna biru sinonim dengan ketenangan..Ya, apa-apa sahaja yang berwarna biru, biru laut, biru muda, biru turqoise, biru langit..memang saya layan je semua...tapi kan, takdela sampai semua baju saya warna biru..ada jugak warna lain..cuma prioriti adalah warna biru..hehehe..dulu masa di U saya dan roomate juga menghias bilik kami dengan warna biru..seingat saya 3 kali dapat Anugerah Kamar Idaman (nak enterprem gak award aku dapat tu..hehe..tetibe time tu tingat roomate Kak Nana =D)

W: Ada perancangan lain tak untuk menambah dekorasi di rumah?
K: Setakat ni fullstop dulu, kerana sekarang ni fokus saya pada persediaan dekorasi di rumah sendiri. Insyaallah tahun depan, rumah saya siap. Barulah boleh curahkan semua idea di rumah baru biru saya tu nanti..hehehe

Okay, banyak lagi soalan pasal suami, anak dan lain-lain...tapi tak ingat dah macam mana soalan dia..hehe..

**********

Apa-apapun, saya sangat menghargai kedatangan beliau ke rumah saya..ini juga pengalaman baru pada saya..(camni gupenye kena interbiu ngan reporter..hukhuk)

So, nak tau lebih lanjut mengenai dekorasi Rumah Qu Syurga Qu ini, jangan lupe beli akhbar KOSMO! Ahad ini ye kawan-kawan..Saya pun berdebar jugak menanti hari Ahad ni..teringin juga nak tengok idea  merepek dekorasi sendiri dalam paper..lagi satu, apelah yang dia tulis pasal aku ni..hihihi..

p/s: mood hari ini: LEGAAAAAA...........

4 yang mengekspresikan diri:

nurdani said...

bestnya.nanti saya beli untuk pertama kalinya.ahaks

^effa^ said...

wahhh best,,.nak beli la. ;)

Kemn Azmaili said...

@dani,

akak pun akan beli utk pertama kalinya..hehhe.btw, thanksss

Kemn Azmaili said...

@effa,

beli jgn xbelu..huhu..tqsm... =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...